Kernwaarden Solis

Groots door klein te blijven

We denken groots en zijn ambitieus, maar we willen ook klein blijven. Hierdoor zijn wij namelijk in staat persoonlijk betrokken te blijven en snel te schakelen. Dit maakt het werk voor ons leuk en zeg nou zelf; jij ontvangt toch liever een gepassioneerd en enthousiast iemand over de vloer? Piet en Michelle Stuij hebben Solis in 2017 opgericht. Piet had reeds vele jaren ervaring in deze branche opgedaan. Piet is met name zichtbaar tijdens montagewerkzaamheden en inmeetafspraken, maar steeds vaker is hij ook op kantoor/showroom aanwezig. Michelle is, samen met Nicolien, achter de schermen hét aanspreekpunt voor aanvragen, ontvangst showroombezoek en alle overige zaken. Frank is onze vaste medewerker en is als Allround monteur eigenlijk altijd op pad. Hij verzorgt o.a. de montages, service- en inmeetafspraken. Tot slot is Jari (zoon van Piet en Michelle) sinds najaar 2022 ook toegetreden tot het team. Jari ondersteund ons bij licht administratieve taken.

 

Dit kleine, maar betrokken team hoeft niet haar best te doen om onderstaande kernwaarden naar de praktijk te vertalen; het zit in ons DNA verweven. 

team Solis zonwering, Solis zonwering, Piet Stuij, Michelle Stuij, Nicolien Straathof, Frank van Houtert, mooie boules, bedrijfsuitje, teamuitje

Waar staan wij voor als bedrijf en wat vinden wij belangrijk. Geen algemene containerbegrippen, maar een heldere omschrijving van onze kernwaarden. Wat mag u van ons verwachten óf wat juist niet? Helder, simpel en transparant.

Aandacht

Aandachtig luisteren naar uw wensen! Wij stellen gerichte vragen om erachter te komen wat uw behoefte is. Bent u op zoek naar verduistering, warmtewering of een gevoel van comfort en veiligheid? Een combinatie kan natuurlijk ook.

 

Wij vinden het belangrijk aandacht te schenken aan uw wensen en mee te denken in oplossingen in plaats van iets te verkopen wat u niet behoeft. Doorgaans maken wij eerst een prijsindicatie op. Dit doen we aan de hand van de eerste inventarisatie naar aanleiding van een showroombezoek, contactaanvraagformulier of telefonisch contact. Bent u naar aanleiding van de indicatie nog steeds geïnteresseerd? Dan plannen we een vrijblijvende advies-/inmeetafspraak bij u op locatie. Doorgaans duurt zo'n afspraak circa 30-40 minuten en nemen we de tijd om uw wensen nogmaals te inventariseren en de maten op te nemen. Uw wensen worden vervolgens vertaald naar een transparante en op maat gemaakte offerte welke u, binnen vijf werkdagen, na het adviesgesprek mag verwachten.

 

Een klein, betrokken en ambitieus bedrijf. Zo kunnen wij onszelf het beste omschrijven. Een betrouwbare partner voor collega's, leveranciers en klanten. Door de omvang is er sprake korte lijnen en persoonlijk contact. 

U kunt ons op meerdere manieren bereiken: telefoon, e-mail, via de website en per What's App. Wij streven naar een reactiesnelheid van twee tot vijf werkdagen.  

 

Van onze samenwerkende partners verwachten wij ook persoonlijke aandacht. Of dit nu de leverancier of de verzekeraar betreft; in alle facetten verwachten wij datgene waar wij zelf ook veel waarde aan hechten. Hierdoor zijn we, gezamenlijk, in staat in te spelen op de behoeften van onze klanten en onze medewerkers. 

Service

Wenst u, na oplevering, toch nog een aanpassing zoals bijvoorbeeld het wijzigen van de schuinte van uw terrasscherm? Binnen de garantietermijn heeft u recht op service. Zodra u met ons contact heeft opgenomen wordt er doorgaans binnen één à twee weken iemand langs gestuurd om de service-taken uit te voeren. Wij rekenen hiervoor geen extra kosten.

 

U ontvangt doorgaans vijf jaar garantie op buitenzonwering en elektrische besturing en twee jaar op raamdecoratie producten. Bij het verstrekken van de offerte op maat ontvangt u een verwijzing naar de exacte garantiebepalingen en termijnen van de opgenomen product(-en).

Bij veel (internet-)aanbieders wordt de volledige verantwoordelijkheid, direct na montage, overgedragen een de klant. Ook in geval van garantie dient men vaak zelf het defecte onderdeel te verwijderen en retourneren. 

Dit is niet in lijn met onze werkwijze, daarnaast kan het zelf sleutelen aan uw product(-en) ervoor zorgen dat de garantie vanuit de fabriek c.q. leverancier vervalt.

 

Loopt iets niet soepel of is er een defect? Het kan gebeuren dat er een beroep moet worden gedaan op de garantie. Gelukkig gebeurt dit niet vaak. Indien u een beroep moet doen op de garantie dan zullen wij u zo veel mogelijk ontzorgen en het probleem, al dan niet in samenwerking met de leverancier(s), oplossen.

 

Indien er sprake is van elektrische bediening dan zorgen wij er, tijdens montage, voor dat de elektrakabels netjes worden weggewerkt d.m.v. klikgoten en/of elektrabuis. Dit doen we uiteraard in overleg met u en conform uw wensen. Ook dit is inbegrepen in de service.

 

Is uw oude product aan vervanging toe? Bij aanschaf van een nieuw product van Solis zonwering & rolluiken demonteren wij kosteloos uw huidige (oude) product en werken eventueel ontsierende gaten weg. Is uw product van aluminium of staal? Dan kunnen we dit ook kosteloos voor u afvoeren. 

Kwaliteit

Onder kwaliteit verstaan wij een hoogwaardig vervaardigd product met een lange levensduur.

Betrokken leveranciers onderwerpen de producten aan diverse testen, zodat het product voldoet aan gestelde (wettelijke) eisen en (prestatie-)verklaringen.

 

Bij wettelijke eisen kunt u denken aan een CE-markering, deze markering geeft aan dat het product voldoet aan wettelijke eisen voor consumentenproducten binnen de EU. Daarnaast worden de producten, onder goede arbeidsomstandigheden, vervaardigd in Europa.

 

Wij leveren uitsluitend A-merken binnen de branche met uitstekende garantievoorwaarden.

Maatwerk

Alle producten worden op maat gemaakt. Afhankelijk van het product doen wij dit zelf - al dan niet op locatie - óf dit wordt door onze leverancier(s) verzorgd . Doordat wij, tijdens een vrijblijvend adviesgesprek, naar uw wensen luisteren kunnen wij uw wensen vertalen en maatwerk leveren. 

 

We gebruik onze eigen wijsheid en/of die van onze partners om te denken in (innovatieve) oplossingen. Er zijn tal van mogelijkheden denkbaar waarbij traditionele montage niet mogelijk is. Zeker in de omgeving Amsterdam. Door onze kennis en expertise gaan wij geen uitdaging uit de weg.

 

Daarnaast houden we er toezicht op dat het maatwerk wordt geleverd conform afspraak omdat we groots zijn door klein te blijven.

Maatschappelijk verantwoord ondernemen

Ook wij vinden het belangrijk ons steentje bij te dragen aan de mens, samenleving en het milieu.

Zo zijn wij nog een van de weinige organisaties in de regio welke reparaties en renovaties aanbieden. Het gebeurt ook dikwijls dat een potentiele klant vraagt om een nieuw scherm en dat tijdens inspectie blijkt dat een nieuw doek afdoende is. Dit vinden wij vanzelfsprekend, omdat we ten eerste niet iets willen verkopen wat u niet behoeft en ten tweede omdat dit een veel duurzamere oplossing is. Raden we wel vervanging aan? Dan zijn zonweringsproducten en rolluiken, in tegenstelling tot een energieslurpende airco of permanente folie, zeer duurzaam. De producten gaan doorgaans 10 tot 20 jaar mee en onderdelen kunnen gemakkelijk vervangen worden.

 

Tegenwoordig worden vele zonweringsproducten en rolluiken voorzien van Solar accumotoren, hierdoor hoeft de motor niet aangesloten te worden op het energienetwerk. De producten worden dan al groen bestuurd én in combinatie met sensoren en/of applicaties welke geschikt zijn voor voorprogrammering wordt het helemaal dynamisch. Je kunt hierdoor in de winter warme lucht beter binnen houden en in de zomer oververhitting aanzienlijk reduceren.

 

Indien u heeft gekozen voor een nieuw buitenzonweringsproduct ter vervanging van een verouderd product wordt het oude product, indien van aluminium of staal, kosteloos gedemonteerd en afgevoerd. Vele andere aanbieders brengen hier kosten voor in rekening. De oud-ijzerboer haalt het restmateriaal bij ons af en levert het aluminium of staal schoon aan bij de afvalverwerker. De tijd die hij kwijt is aan het demonteren en de kosten die hij maakt voor afvalverwerking van restproducten worden gecompenseerd door de opbrengst van het aluminium of staal. Hierdoor kunnen we extra service bieden, wordt het materiaal gerecycled en hebben wij nauwelijks afval. Wij hebben enkel een container voor papier- en plastic afval. Producten worden vanuit (toe-)leverancier doorgaans in karton verpakt. Karton en plastic lenen zich goed om te recyclen. Door zoveel mogelijk te recyclen en gebruik te maken van servies in de showroom hebben wij nauwelijks restafval.

 

Bijna alle folders en brochures zijn digitaal beschikbaar. Zodoende vragen wij, tijdens een showroombezoek, of wij de folders en brochures digitaal mogen meesturen met de prijsindicatie. Gelukkig denken velen er net zo over en wordt het digitaal verstrekken doorgaans als positief ontvangen en verschaffen wij nauwelijks nog papieren brochures. Überhaupt werken wij zoveel mogelijk online en worden onze prijsindicaties, offertes en facturen digitaal verstrekt. 

 

We vinden het belangrijk aandacht te besteden aan goede werkomstandigheden. Denk hierbij aan normale werktijden, nauwelijks overwerken, een speciale lift voor zware zonneschermen, veilig werken op hoogten, goede werkkleding, duurzaam gereedschap, maximaal 36-urige werkweek voor montagepersoneel, maar ook de gezellige samenkomsten. Wij vinden dat er meer is dan alleen werken en dat werken vooral ook leuk moet zijn en blijven. Hier besteden we dan ook veel aandacht aan.

De leveranciers waar wij mee werken zijn gevestigd in Europa (Nederland, Duitsland, Zwitserland, Frankrijk) met als uitzondering een fabriek van Verano in Servië. We weten dat onze leveranciers de producten onder (zeer) goede werkomstandigheden vervaardigen. Er worden uiteraard ook deelproducten aangeleverd door toeleveranciers om de producten te assembleren. Wij hebben helaas geen toezicht op de vervaardiging van componenten; denk hierbij aan aluminium profielen. 

 

We kijken breder dan enkel leveranciers van producten. Wij zijn zeer zorgvuldig en selectief in het kiezen van bedrijven welke diensten voor ons verlenen. Deze bedrijven moeten passen binnen onze filosofie om zo onze kernwaarden waar te kunnen maken. Denk bijvoorbeeld aan accountantskantoor Alfa waar wij een samenwerking mee zijn aangegaan. Zij zijn al sinds 2014 B Corp gecertificeerd. Dit is een snel groeiend internationaal netwerk van bedrijven, die behalve winst ook nadrukkelijk duurzame en sociale doelstellingen nastreven. Om B Corp te kunnen worden, moeten bedrijven een streng en uitgebreid assessment doorlopen. Solis is te klein om B Corp gecertificeerd te worden, maar zoals in de intro al aangegeven zijn we op vele vlakken wel zeer ambitieus en denken groots.

 

 

 


Wat anderen zeggen over Solis zonwering & rolluiken

Alle beoordelingen

Reactie schrijven

Commentaren: 0